Παρασκευή, 5 Ιουνίου 2020

CINE ΓΕΡΑΚΑΣ - Από ΠΕΜΠΤΗ 4 Έως ΤΕΤΑΡΤΗ 10 Ιουνίου

ΤΖΟΤΖΟ 
JOJO RABBIT
Σκηνοθεσία: Τάικα Γουαϊτίτι.
Πρωταγωνιστούν: Ρόμαν Γκρίφιν Ντέιβις, Σκάρλετ Γιόχανσον, Τάιτα Γουαϊτίτι, Τόμασιν ΜακΚένζι.
Διάρκεια: 108 λεπτά
Ώρα έναρξης: Πέμπτη & Παρασκευή 21.00 (Μία προβολή)


Ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Τάικα Γουαϊτίτι, φέρνει με τη μοναδική αίσθηση του χιούμορ και πάθους την τελευταία του ταινία, ΤΖΟΤΖΟ, μία σάτιρα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου με πρωταγωνιστή ένα μοναχικό αγόρι από τη Γερμανία (ο Ρόμαν Γκρίφιν Ντέιβις στο ρόλο του Τζότζο) του οποίου η ιδέα για τον κόσμο αντιστρέφεται, όταν ανακαλύπτει ότι η διαζευγμένη μητέρα του (Σκάρλετ Γιόχανσον) κρύβει ένα νεαρό Εβραίο κορίτσι (Τόμασιν ΜακΚένζι) στη σοφίτα τους. Με μοναδική βοήθεια από τον χαζούλη φανταστικό του φίλο, Αδόλφο Χίτλερ (Τάικα Γουαϊτίτι) ο Τζότζο θα πρέπει να αντιμετωπίσει τον τυφλό φανατισμό του.

Η ταινία προσφέρει μια πανέξυπνη και βαθιά συγκλονιστική παιδική ματιά πάνω σε μια κοινωνία που έχει φτάσει στα πρόθυρα της τρέλας με την ανεκτικότητα. Λαμβάνοντας υπόψιν την εβραϊκή του καταγωγή και τις εμπειρίες του γύρω από την προκατάληψη, ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Τάικα Γουαϊτίτι κάνει μια δυναμική δήλωση ενάντια στο μίσος με αυτή την κατάμαυρη σάτιρα για τη ναζιστική κουλτούρα. Ο Γουαϊτίτι προσεγγίζει μια τρομακτική πλευρά της ιστορίας με απόλυτη σοβαρότητα και ευπρέπεια – αυτή ενός αγοριού που έχει υποστεί πλύση εγκεφάλου για την απόλυτη αφοσίωσή του στον Χίτλερ, όπως γίνονταν σε πολλούς εκείνη την περίοδο. Διατηρώντας μια ισορροπία, ο Γουαϊτίτι αναμειγνύει την οργή της σάτιρας με μια επίμονη αίσθηση ελπίδας, τα οποία μπορούν να νικήσουν τον τυφλό φανατισμό και το μίσος. Η ταινία βασίζεται στο μυθιστόρημα «Caging Skies» της Κριστίν Λέουνενς που εκδόθηκε το 2004.

Ενώ η ταινία είναι μια κωμική αλληγορία για το κόστος να αφήνεις κάθε είδους φανατισμό να επικρατεί είτε στο σπίτι σου είτε στο έθνος, ο Τζότζο βιώνει αυτό το ταξίδι ως μια πορεία προς την ενηλικίωση. Βρίσκοντας το κουράγιο να διευρύνει το μυαλό του και τους ορίζοντές του, ανακαλύπτει τη δύναμη της αγάπης που ανοίγει νέα μονοπάτια. Ο Γουαϊτίτι λέει πως η ελπίδα του για την ταινία είναι ανέκαθεν μια απλή και ασταμάτητη αναστάτωση. Ήθελε να θέσει τη δική του ζώνη ασφάλειας όπως και τις αντιλήψεις για τις ιστορίες από την εποχή των Ναζί που είναι ξεπερασμένες, πόσο μάλλον αντιλήψεις που γίνονται μάθημα για τη σημερινή εποχή μιας και είναι τόσο κρίσιμες. Με τον εθνικισμό, τον αντισημιτισμό και άλλες μορφές θρησκευτικής και ρατσιστικής ανεκτικότητας να παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση, οι ανάγκες για την προσοχή και ενημέρωση του κόσμου ήταν πολύ μεγάλες.

SONIC: Η ΤΑΙΝΙΑ
SONIC THE HEDGEHONG
Σκηνοθεσία: Τζεφ Φόουλερ.
Πρωταγωνιστούν: Τζιμ Κάρεϊ, Τζέιμς Μάρντσεν.
Διάρκεια: 99 λεπτά
Ώρα έναρξης: Σάββατο & Κυριακη 21.00 (Μία προβολή)
(Μεταγλωττισμένη)


Βασισμένη στην παγκόσμια υπέρ-επιτυχημένη videogame σειρά της Sega, η ταινία «Sonic» διηγείται την ιστορία του γρηγορότερου σκαντζόχοιρου του κόσμου, καθώς απολαμβάνει το νέο του σπίτι στη Γη. Σε αυτή τη live-action περιπετειώδη κωμωδία, ο Sonic και ο νέος καλύτερος φίλος του Τομ (Τζέιμς Μάρσντεν) συνεργάζονται από κοινού για να υπερασπιστούν τον πλανήτη από τον διαβολικό Δρ. Ρομπότνικ (Τζιμ Κάρεϊ) και τα σχέδια του για παγκόσμια κυριαρχία.

Για πολλά χρόνια, η μεταφορά ενός video game στον κινηματογράφο παρέμενε ένας άλυτος γρίφος για τους δημιουργούς, που έπρεπε να επινοήσουν κανόνες ώστε να την ομαλοποιήσουν. Η δημοφιλία του franchise δεν έφτανε, καθώς τα παιχνίδια απαιτούσαν τη συμμετοχή και την ενεργοποίηση του χρήστη ώστε να ξεδιπλώσουν τις αρετές τους και το σινεμά, απευθυνόμενο σε κάποιον που απλά παρακολουθεί χωρίς να κουνά τα χέρια του, έπρεπε να βρει τρόπους ώστε ο θεατής να μην ενοχλείται από την απραξία του. Και αυτό δεν ήταν το μόνο πρόβλημα, υπήρχε η κατασκευή φανταστικών κόσμων, που έστειλε το αντίπαλο δέος του Sonic, τον Super Mario, σε μια ταινία στα όρια του cult, αλλά και η δημιουργία σεναρίων από την αρχή, ειδικά για ένα απλοϊκό platform game που δεν χρειάζονταν origin story για να αναπτυχθεί.

Εν ολίγοις, στο σήμερα όπου οποιοδήποτε πνευματικό δημιούργημα οδηγείται στο σινεμά προτάσσεται η λύση αφηγηματικών κανόνων που προκύπτουν από την τοποθέτηση της μεταφοράς σε ένα συγκεκριμένο και ξεκάθαρο κινηματογραφικό είδος. Στην προκειμένη, ο Sonic και οι περιπέτειές του δε ξεφεύγουν από το πλαίσιο της οικογενειακής κωμωδίας, με τον συμπαθητικό ήρωα να είναι κρυφός παρατηρητής μιας μικρής πόλης των ΗΠΑ μέχρι που η ανάγκη του για πραγματική επαφή και φιλία τον μετατρέπει σε εξωγήινο κίνδυνο για την κυβέρνηση. Εκεί αναλαμβάνει δράση ένας αναγεννημένος Τζιμ Κάρεϊ, με την ταχύτητα και την πλαστικότητα του κωμικού που γνωρίσαμε και αγαπήσαμε, στήνοντας έναν κακό στην ιστορία που συναγωνίζονται τον ψηφιακό Sonic στις αφύσικες κινήσεις.

Ο ΑΟΡΑΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
THE INVISIBLE MAN
Σκηνοθεσία: Λι Γουάνελ.
Πρωταγωνιστούν: Ελίζαμπεθ Μος, Όλιβερ Τζάκσον – Κοέν, Άλντις Χοντζ, Στορμ Ριντ.
Διάρκεια: 124 λεπτά
Ώρα έναρξης: Πέμπτη – Κυριακή 23.00 (Μία προβολή)


Παγιδευμένη σε μια βίαιη, κακοποιητική σχέση με έναν πλούσιο και ευφυή επιστήμονα, η Σεσίλια Κας (Μος) καταφέρνει να αποδράσει μέσα στη νύχτα και να εξαφανιστεί, με τη βοήθεια της αδερφής της (Χάριετ Ντάιερ), ενός παιδικού της φίλου (Άλντις Χοτζ) και της μικρής του κόρης (Στορμ Ρέιντ). Όταν όμως ο βάναυσος πρώην σύντροφος της Σεσίλια (Όλιβερ Τζάκσον – Κόεν) αυτοκτονεί και της αφήνει ως κληρονομιά ένα μεγάλο μέρος της τεράστιας περιουσίας του, η Σεσίλια υποψιάζεται ότι πρόκειται για παγίδα. Μια σειρά από παράξενες συμπτώσεις θα αποβούν σχεδόν θανατηφόρες και θα απειλήσουν τις ζωές εκείνων για τους οποίους η Σεσίλια νοιάζεται. Η λογική της θα αρχίσει να κλονίζεται και θα προσπαθεί απελπισμένα να αποδείξει στον περίγυρό της ότι καταδιώκεται από μια αόρατη παρουσία που την στοιχειώνει.

Από την δεκαετία του ‘30 το studio της Universal εισήγαγε στη γλώσσα του κινηματογραφικού τρόμου τα εντυπωσιακά της τέρατα. Τα τρομακτικά τέρατα όπως ο Φρανκενστάιν, η Μούμια και ο Λυκάνθρωπος συνυπήρχαν σε ένα υποβλητικό όνειρο κινηματογραφικής διαφυγής, με στοιχεία από τον γοτθικό τρόμο, το κλασικό δράμα και συχνά και από τη μαύρη κωμωδία. Όλα τα τέρατα που κόσμησαν το σινεμά του φανταστικού εκείνης της εποχής, κατοχυρώθηκαν στη συλλογική μνήμη και στην ανερχόμενη τότε ποπ κουλτούρα και έχουν τη δύναμη να εξακολουθούν να τρομάζουν μέχρι και σήμερα, ως αρχετυπικές φιγούρες τρόμου.

Ο Αόρατος Άνθρωπος φέτος αποκτά νέα ζωή, μέσα από μια μοντέρνα και κοφτερή σκηνοθετική ματιά. Ο δημιουργός Λι Γουάνελ, έχοντας δώσει αξιόλογα δείγματα γραφής ως σεναριογράφος (Σε Βλέπω) και ως σκηνοθέτης στην ταινία τρόμου (Insidious: Chapter 3), φέρνει φρέσκια έμπνευση και ενθουσιασμό στην κινηματογραφική αναβίωση αυτού του σκοτεινού μύθου. Οι πρωτότυπες ιδέες του Χ. Τζ. Γουέλς ο οποίος έγραψε τη νουβέλα τρόμου και επιστημονικής φαντασίας, μεταφέρονται στη σημερινή εποχή, κρατώντας όλη την ατμόσφαιρα που χτίζει γύρω του ο αόρατος χαρακτήρας αλλά ενσωματώνοντας παράλληλα ανησυχίες του σύγχρονου κόσμου, όπου η γυναικεία ενδυνάμωση είναι στο προσκήνιο. O ήρωας της πρωτότυπης ταινίας ήταν ένας επιστήμονας που βυθίστηκε στην τρέλα μετά από την εμμονή με την οποία πειραματίστηκε. Το δραματουργικό βάρος στη σημερινή διασκευή περνάει στον γυναικείο χαρακτήρα. Η απροστάτευτη γυναίκα προσπαθεί να αποφύγει τη βία και την εξουσιαστική μανία του αρσενικού αόρατου διώκτη της, ενώ κανείς δεν την πιστεύει όταν τους λέει ότι εκείνος δεν έχει αυτοκτονήσει πραγματικά. Η ηρωίδα του θρίλερ μάχεται να κρατήσει την πνευματική της ισορροπία καθώς κανείς δεν πιστεύει την απίθανη υποψία της, ενώ ταυτόχρονα θέλει να προστατέψει όσους αγαπάει, από τη δολοφονική μανία του εξαφανισμένου πρώην συντρόφου της.

ΣΤΑ ΜΑΧΑΙΡΙΑ
KNIVES OUT
Σκηνοθεσία: Ράιαν Τζόνσον.
Πρωταγωνιστούν: Ντάνιελ Κρεγκ, Κρις Έβανς, Τζέιμι Λι Κέρτις, Τόνι Κολέτ.
Διάρκεια: 130 λεπτά
Ώρα έναρξης: Δευτέρα 21.30 (Μία προβολή)
Τρίτη & Τετάρτη 23.00 (Μια προβολή)


Ο Χάρλαν Θρόμπι, διάσημος συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων και πάμπλουτος ιδιοκτήτης μιας μικρής αυτοκρατορίας στον χώρο των εκδόσεων, βρίσκεται νεκρός από την οικονόμο του μετά τα 85α γενέθλιά του. Να είναι, άραγε, αυτοκτονία ή δολοφονία ο θάνατός του; Δύο αστυνομικοί επιθεωρητές που κι ένας διάσημος όσο και εκκεντρικός ντετέκτιβ με το όνομα Μπενουά Μπλανκ αναλαμβάνουν να εξιχνιάσουν τι συνέβη τη νύχτα μετά τον εορτασμό των γενεθλίων του πατριάρχη της οικογένειας, καθώς η πιστή Λατινοαμερικάνα νοσοκόμα του Μάρτα και οι Θρόμπι μαζεύονται στην παραδοσιακή έπαυλη του αποθανόντος μετά την κηδεία του…

Θυμίζει και θα μπορούσε να αποτελεί τη βάση κάποιου βιβλίου της Αγκάθα Κρίστι, αλλά πρόκειται για μια φρέσκια ιδέα που υλοποιεί ο σκηνοθέτης Ράιαν Τζόνσον, εκμοντερνίζοντας το συγκεκριμένο είδος ταινιών. Προσπαθώντας να επεκτείνει τις περισσότερες κινηματογραφικές μεταφορές της διάσημης συγγραφέως που πολλές φορές τελματώνουν σε μια ακαδημαϊκή αναζήτηση του ενόχου, ο Τζόνσον με μια ζωντανή αφήγηση που χαρακτηρίζεται από ωραίο σκηνοθετικό ρυθμό και εύστοχο χιούμορ, πετυχαίνει να τραβήξει το ενδιαφέρον και να δώσει ένα πρωτότυπο αποτέλεσμα που σέβεται όμως πάντα το παρελθόν του. Πέρα όμως από τις σεναριακές ανατροπές, σημαντικότατο στοιχείο αποτελούν και οι καλογραμμένοι χαρακτήρες, που κερδίζουν πόντους από ένα εξαιρετικό καστ.

Στον ρόλο του ερευνητή, ανάμεσα στις υποχρεώσεις του ως Bond, βρίσκεται ο Ντάνιελ Κρεγκ ο οποίος σπάει το έμφυτο βρετανικό στυλ και προφορά αναζητώντας σαν άλλος Πουαρό τον ένοχο. Ακόμα πιο απολαυστικοί δίπλα του οι εξαιρετικοί Τζέιμι Λι Κέρτις, Ντον Τζόνσον, Μάικλ Σάνον, Τόνι Κολέτ ενώ ακολουθούν χωρίς να υστερούν οι Κρις Έβανς, Άννα ντε Άρμας και Κρίστοφερ Πλάμερ.

Μια ταινία που προτείνεται σίγουρα στους φίλους του μυστηρίου και της Αγκάθα Κρίστι, με την ιστορία να δίνεται με μια σύγχρονη τεχνική που συμβάλει σε μια ευχάριστη παρακολούθηση, καταφέρνοντας να διαφοροποιηθεί από ανάλογης θεματολογίας φιλμ.

ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟ BELLE EPOQUE
LA BELLE EPOQUE
Σκηνοθεσία: Νικολά Μπεντός.
Πρωταγωνιστούν: Ντανιέλ Οτέιγ, Γκιγιόμ Κανέ, Ντοριά Τελιέ, Φανί Αρντάν.
Διάρκεια: 115 λεπτά
Ώρα έναρξης: Τρίτη & Τετάρτη 21.00 (Μία προβολή)


Ο Βικτόρ έχοντας χάσει κάθε επαφή με τον σύγχρονο κόσμο αλλά και με την οικογένειά του, θα απευθυνθεί σε μία εταιρεία η οποία δημιουργεί από την αρχή τις αγαπημένες στιγμές του εκάστοτε πελάτη της. Με αυτόν τον τρόπο και μέσα σε ψεύτικα σκηνικά και ηθοποιούς, ο Βικτόρ θα μεταφερθεί στην Λιόν του 1970 εκεί όπου πρωτογνώρισε και ερωτεύτηκε την γυναίκα του, Μάριαν.

Είναι γοητευτική η άρνηση του σκιτσογράφου Βικτόρ (Ντανιέλ Οτέιγ) να μην ακολουθεί τα trends της εποχής. Ο τρόπος που διακωμωδεί την άχρηστη (γι’ αυτόν) ύπαρξή τους δηλώνει από την αρχή τον απλό, ίσως και παλαιομοδίτικο, χαρακτήρα του που δεν γίνεται αρεστός ούτε από την σύζυγό του ούτε από τον γιο του. Ο Βικτόρ δεν θέλει να γίνει μοντέρνος όχι από πείσμα αλλά από ρομαντική διάθεση. Μέχρι που η γυναίκα του (Φανί Αρντάν) του δίνει τα παπούτσια στο χέρι. Στο σημείο αυτό, ο Βικτόρ θα είχε θεωρητικά πολλές επιλογές ως προς τα πού θα κινηθεί (η αδιαλλαξία του θα ήταν πιο πιθανό σενάριο από την κατανόηση της απέναντι πλευράς) αλλά ο ίδιος διαλέγει να αναπολήσει το παρελθόν με νοσταλγία και εξωραϊσμό τότε που τα πράγματα όπως λέει και ο ίδιος ήταν πιο απλά.

Η δεύτερη ταινία του Νικολά Μπεντό είναι πλημμυρισμένη από το πνεύμα των περασμένων εποχών και της τάσης που έχουμε ως άνθρωποι να προσκολλάμε το νου μας σε καταστάσεις που μας κάνουν να αισθανόμαστε καλά με τον τότε εαυτό μας. Ο Βικτόρ αποδίδει με γλυκιά τρυφερότητα όλη του την προσωπική και επαγγελματική του επιτυχία στην Μάριαν και θέλει να επαναφέρει το ίδιο συναίσθημα στο παρόν κυρίως για χάρη εκείνου. Ο Αντουάν (Γκιγιομ Κανέ) που παρέχει την πολυτέλεια της αναβίωσης και κάνει πραγματικότητα τις πιο τρελές εποχές που θα του ζητηθούν από Μαρία Αντουανέτα μέχρι Χίτλερ, αναλαμβάνει να ξαναστήσει την εποχή των έξαλλων ‘70s με ανάλογη μουσική υπόκρουση και καλλιτεχνική διεύθυνση μέσα στην οποία ο Βίκτορ θα βρει ξανά την χαμένη του νιότη με αξιοπρόσεκτο χιούμορ και εμφανώς καλύτερη διάθεση.

Η κωμωδία του Μπεντό πραγματοποιεί κάτι που πολλοί από εμάς θα επιθυμούσαν, να ξαναζούσαμε τα χρόνια που πέρασαν όποτε απογοητευόμαστε από το παρόν, μόνο για να υποδείξει ότι όσο υπέροχη και να φαντάζει μία ανάλογη χρονομηχανή, το αποτέλεσμα είναι ανούσιο και τελικά απρόσφορο αν εμείς δεν επικεντρωθούμε στο τώρα. Ο Βίκτορ αποζητά τις μέρες που τα πάντα ήταν γιορτή και θέλει να δώσει ενέργεια στις ακίνητες μνήμες του όμως τελικά θα βρει τον σκοπό στο τώρα σε ένα φινάλε κοινό αλλά με την δική του ομορφιά. Το Ραντεβού στο Μπελ Επόκ καταρρίπτει την ψευδαίσθηση που έχουμε χτίσει για τις στιγμές που ζήσαμε και θα σας πείσει εν μέσω γέλιων και δακρύων.