Τρίτη, 23 Ιουνίου 2020

Σινέ ΓΕΡΑΚΑΣ 25/06-01/07/2020

ΔΙΑΡΡΗΚΤΗΣ ΥΨΗΛΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
THE BURNT ORANGE HERESY
Σκηνοθεσία: Τζουζέπε Καποτόντι.
Πρωταγωνιστούν: Κλάες Μπανγκ, Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, Μικ Τζάγκερ, Ντόναλντ Σάδερλαντ.
Διάρκεια: 98 λεπτά
Ώρα έναρξης: Πέμπτη, Σάββατο, Κυριακή & Τρίτη 21.00 & 23.00 (Δυο προβολές)
Δευτέρα 21.30 & 23.15 (Δυο προβολές)
Παρασκευή & Τετάρτη 23.00 (Μία προβολή)


Η επιστροφή του Μικ Τζάγκερ στη μεγάλη οθόνη μετά από είκοσι χρόνια... Από τους παραγωγούς των ταινιών «Ο Ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϊ»... Το «ερωτικό νεο-νουάρ θρίλερ» αφηγείται την ιστορία του Τζέιμς (Κλάες Μπανγκ), ενός κριτικού τέχνης, και της Μπερενίς (Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι), μιας γοητευτικής Αμερικανίδας που ταξιδεύει στην Ευρώπη. Μαζί ταξιδεύουν στη Λίμνη Κόμο, για να συναντήσουν το συλλέκτη Τζόσεφ Κάσιντι (Μικ Τζάγκερ), ο οποίος θα τους αποκαλύψει πως είναι πελάτης του Τζερόμ Ντέμπνι (Ντόναλντ Σάδερλαντ), και θα τους αναθέσει μια όχι και τόσο εύκολη αποστολή...

Οι παραγωγοί Ντέιβιντ Ζάντερ (‘’Some Velvet Morning’’) και Γουίλιαμ Χόρμπεργκ (‘’Ο Ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϊ’’) ανυπομονούσαν πολύ καιρό να μεταφέρουν στη μεγάλη οθόνη το ομότιτλο μυθιστόρημα του Τσαρλς Γουίλφορντ. Εξασφαλίζοντας τα δικαιώματα για τη μεταφορά, ανέθεσαν τη συγγραφή του σεναρίου στον υποψήφιο για Όσκαρ σεναριογράφο Σκοτ Μπ. Σμιθ (‘’Ένα Απλό Σχέδιο’’, ‘’Τα Ερείπια’’). Τα πιο σημαντικά σημεία του βιβλίου έπρεπε από την αρχή να είναι ξεκάθαρα και στο σενάριο – οι θεματικές του και η χημεία μεταξύ των τεσσάρων βασικών προσώπων της ιστορίας. Έπειτα, έπρεπε να αποφασίσουν για την τοποθεσία των γεγονότων της ιστορίας. Ενώ στο βιβλίο του Γουίλφορντ η ιστορία λαμβάνει μέρος στη Φλόριντα της δεκαετίας του ’70, η ιστορία της ταινίας εκτυλίσσεται στην Ιταλία στη σημερινή εποχή. Οι Ζάντερ και Χόρμπεργκ, μαζί με τον επίσης παραγωγό Ντάντε Αριόλα, συμφώνησαν από κοινού να αναθέσουν το project στον Ιταλό σκηνοθέτη Τζουζέπε Καποτόντι (‘’The Double Hour’’), μιας και η ιστορία είχε πλέον τοποθετηθεί στη σημερινή Ιταλία.

Ο Καποτόντι θεώρησε την ιστορία ‘’μια εκδοχή του Φάουστ αλλά σε φιλμ νουάρ φόντο’’. Η ταινία έχει να κάνει με το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει κανείς ώστε να εκπληρώσει τις φιλοδοξίες του και τα ψέματα που θα πει για να πετύχει τους στόχους του. Είναι μια ταινία που σχετίζεται με την απάτη και την εξουσία αλλά προπάντων είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ που παίζει με τους κανόνες του είδους αποσκοπώντας να πει μερικές μικρές αλήθειες… ή και μερικά ψέματα. Ο σκηνοθέτης υπήρξε ενθουσιασμένος που συνεργάστηκε με κορυφαίους ηθοποιούς, που παρά τις διαφορετικές τους προσεγγίσεις στους ρόλους τους, έδειξαν πάθος και απόλυτη συνεργασία σε όλη την ταινία. Κατά τον ίδιο, το σενάριο του Σμιθ ήταν ‘’έξυπνο και φοβερά ενδιαφέρον’’, με ιδιαίτερα καλά διαμορφωμένους τους χαρακτήρες της ταινίας.

Με τον Καποτόντι να έχει αναλάβει χρέη σκηνοθέτη στην ταινία, επόμενη κίνηση ήταν η επιλογή των ηθοποιών. Ύστερα από τη συμμετοχή του στην βραβευμένη με Χρυσό Φοίνικα ταινία «Το Τετράγωνο», ο ηθοποιός Κλάες Μπανγκ (‘’Το Κορίτσι στον Ιστό της Αράχνης’’) υπήρξε η ιδανικότερη επιλογή για τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο Μπανγκ γοητεύτηκε κυρίως για το backstory του χαρακτήρα που υποδύεται στην ταινία. Οι παραγωγοί ξεχώρισαν την ηθοποιό Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι (‘’Ο Υπέροχος Γκάτσμπι’’) από τη συμμετοχή της στην τηλεοπτική σειρά «The Night Manager» και την θεώρησαν κατάλληλη επιλογή για το ρόλο της πρωταγωνίστριας. Τους άλλους δύο χαρακτήρες υποδύονται δύο θρύλοι, ο ένας του κινηματογράφου και ο άλλος της μουσικής. Πρόκειται για τους Ντόναλντ Σάδερλαντ και Μικ Τζάγκερ, οι οποίοι υποδύονται τους Τζερόμ Ντέμπνι και Τζόσεφ Κάσιντι αντίστοιχα. Οι δυο τους συνεργάζονται για πρώτη φορά στον κινηματογράφο.

ΦΥΓΑΜΕ
ONWARD
Σκηνοθεσία: Νταν Σκάνλον.
Διάρκεια: 102 λεπτά
Ώρα έναρξης:
Παρασκευή 21.00 (Μία προβολή) (Μεταγλωττισμένη)


Δύο αδέλφια-ξωτικά έχουν την ευκαιρία να φέρουν τον πατέρα τους ξανά στη ζωή για μία μέρα χάρη σε ένα μαγικό ραβδί και ένα ξόρκι που έχει αφήσει πίσω για τα παιδιά του. Έτσι, ξεκινάει μία απίθανη περιπέτεια που τους αποκαλύπτει ότι υπάρχει ακόμα μαγεία εκεί έξω.

Η ιστορία μας συστήνει τον Ίαν, ένα ξωτικό που έχει χάσει τον πατέρα του πριν γεννηθεί. Ανασφαλής και εσωστρεφής, ο Ίαν λαχταρά να αποκτήσει αυτοπεποίθηση και δύναμη. Είναι σίγουρος ότι αν είχε μεγαλώσει με τον μπαμπά του, θα τα είχε και τα δύο. «Είναι ντροπαλός και άτσαλος» λέει ο σκηνοθέτης. «Τον κάναμε ταίρι με τον ατίθασο και χαοτικό μεγάλο αδελφό, τον Μπάρλεϊ, που όλο του προκαλεί προβλήματα. Ο Μπάρλεϊ θέλει να του μάθει τη ζωή, αλλά ο Ίαν δεν είναι σίγουρος ότι ο Μπάρλεϊ ξέρει για τι πράγμα μιλάει». Ο Ίαν γίνεται 16 και θέλει πιο πολύ από κάθε άλλη φορά να γίνει καλύτερος, πιο θαρραλέος, πιο πολύ σαν τον μπαμπά του. Οπότε, όταν η μαμά δίνει στα αγόρια ένα δώρο που είχε αφήσει ο πατέρας τους, ο Ίαν βλέπει μια ευκαιρία να αποκτήσει αυτό που ονειρευόταν, να έχει την καθοδήγηση του πατέρα του. «Ο μπαμπάς άφησε ένα γράμμα για τους γιους του μαζί με ένα μυστήριο ξόρκι που τους εξασφαλίζει μία μέρα ακόμα μαζί του. Όταν αρρώστησε, ήθελε να έχει έναν τρόπο να τους ξαναδεί να μεγαλώνουν». Ο Μπάρλεϊ αρπάζει την ευκαιρία, αφού πάντα πίστευε στη μαγεία. Αλλά το ξόρκι δεν πάει κατ’ ευχήν. «Καταλήγουν να έχουν μόνο τα πόδια του μπαμπά τους, που είναι ολοζώντανα» λέει ο σκηνοθέτης. «Έχουν 24 ώρες για να βρουν τρόπο να τον επαναφέρουν ολόκληρο πριν εξαφανιστεί τελείως».

Μία πρωτότυπη περιπέτεια από την Pixar φέρνει τη μαγεία στη μεγάλη οθόνη και στη ζωή δύο νεαρών ξωτικών που ζουν μία απρόβλεπτη, συγκινητική και ξεκαρδιστική περιπέτεια χάρη σε ένα ξόρκι που πήγε στραβά. Σε ένα σύγχρονο παράλληλο σύμπαν, όπου τίποτα δεν είναι όπως το ξέρουμε, συναντάμε ξωτικά-έφηβους, μονόκερους-χαμίνια, δράκους-κατοικίδια, Κενταύρους-αστυνόμους και πολλά άλλα μυθικά, αξέχαστα πλάσματα.
 
ΜΕΤΑ-ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ
SPIES IN DISGUISE
Σκηνοθεσία: Νικ Μπρούνο, Τρόι Κουέιν.
Διάρκεια: 101 λεπτά
Ώρα έναρξης:
Τετάρτη 21.00 (Μία προβολή) (Μεταγλωττισμένη)

Ο υπερκατάσκοπος Λανς Στέρλινγκ (Γουίλ Σμιθ) και ο επιστήμονας Γουόλτερ Μπέκετ (Τομ Χόλλαντ) είναι σχεδόν αντίθετοι χαρακτήρες. Ο Γουόλτερ είναι χαρακτήρας ήπιων τόνων, γλυκός και ευγενής. Ο Λανς… δεν είναι. Αλλά αυτό που λείπει από τον Γουόλτερ στις κοινωνικές δεξιότητες το κερδίζει χάρη στην ευφυία και την εφευρετικότητά του, κατασκευάζοντας μοναδικά gadgets τα οποία χρησιμοποιεί ο Λανς στις επικές του αποστολές. Όταν όμως, τα γεγονότα παίρνουν μια αναπάντεχη τροπή, ο Γουόλτερ και ο Λανς ξαφνικά πρέπει να στηριχτούν μεταξύ τους για μια ακόμα φορά. Και αν αυτό το παράξενο ζευγάρι αδυνατεί να μάθει να δουλεύει σαν ομάδα, θα κινδυνέψει ολόκληρος ο κόσμος. Το «ΜΕΤΑ-ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ» αποτελεί μια animation κωμωδία τοποθετημένη στον ταχύρρυθμο και παγκοσμιοποιημένο κόσμο της διεθνούς κατασκοπείας.

Οι σκηνοθέτες Τρόι Κυάν και Νικ Μπρούνο υπήρξαν ενθουσιασμένοι με το σκεπτικό ότι θα φτιάξουν την πρώτη ταινία που θα εισάγει τα παιδιά στον κόσμο των κατασκοπευτικών ταινιών. Ως εκ τούτου, θεώρησαν σημαντικό οι «Μετα-μορφωμένοι Πράκτορες» να διαθέτουν όλα τα βασικά χαρακτηριστικά του είδους αυτού: εξωτικές και διεθνείς τοποθεσίες, εκθαμβωτική διεύθυνση φωτογραφίας, μοναδικής έντασης σκηνές δράσης, μελλοντικά gadgets και ένα υπέροχο soundtrack. Έτσι, πήραν τα καλύτερα παραδείγματα του είδους και στη συνέχεια τα προσάρμοσαν στην ταινία τους. Στη συνέχεια, υπέθεσαν τι θα γινόταν άμα βάζανε στη θέση των κλασικών ηρώων ένα περιστέρι. Αυτό που σύντομα συνειδητοποίησαν είναι πως είχε περισσότερη πλάκα και ενδιαφέρον να είναι ένα περιστέρι. Αυτό που είναι ιδιοφυές στο σενάριο – και στη συνέχεια έκανε την ιδέα του Γουόλτερ τόσο ξεχωριστή – είναι πως στην πραγματικότητα τα περιστέρια είναι απίστευτα πλάσματα και αποτελούν την τέλεια μεταμφίεση.

Οι «Μετα-Μορφωμένοι Πράκτορες» είναι μια ταινία με ξεχωριστό στιλ, σχεδιασμό και χρωματικές παλέτες ενώ ταυτόχρονα αποτελεί ένα φόρο τιμής στις κλασικές κατασκοπευτικές ταινίες. Υπεύθυνος αυτού του εκπληκτικού σχεδιασμού είναι ο Μάικλ Ναπ, ο οποίος έφτιαξε όλες τις εξωτικές τοποθεσίες της ταινίας. Στόχος του ήταν να φτιάξει έναν σύγχρονο κόσμο που θα είχε ανταπόκριση στο κοινό. Επίσης, αρκετή σκέψη δόθηκε στα χρώματα και τους φωτισμούς της ταινίας. Ο Ναπ ανέπτυξε μια γλώσσα χρωμάτων, στην οποία το πορτοκαλί και το κίτρινο συμβολίζουν τη συνεργασία, το τιρκουάζ υποδηλώνει το πρακτορείο, το γαλάζιο δείχνει την απομόνωση – ο Λανς φοράει τέτοιου χρώματος ενδυμασίες – ενώ το κόκκινο υποδεικνύει τον κίνδυνο. Ο τρόπος κινηματογράφησης σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε η ταινία να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα αλλά και να στέκεται επάξια δίπλα στις σύγχρονες κατασκοπευτικές ταινίες δράσης.